Julegaver til familien på Kap Verde

Fik I set "Vild med dans" i fredags?
Jeg var desværre i aftenvagt, så jeg så kun noget af det. Godt nok ventede jeg med at holde spisepause til kl. 20.15, så jeg så ½ times tid, men da afgørelsens time var kommet, sneg jeg mig ind i personalerummet, det viste sig at der var en del flere der havde fået samme idé. :-)
Bagefter gik diskussionen højlydt, om det var det rigtige par der vandt, og det kan jo også diskuteres, synes jeg.

I dag har jeg fået pakket julegaverne ind, som skal sendes til Joselene og hendes familie på Kap Verde, så i morgen ryger de afsted på posthuset. Det er vist også ved at være på høje tid, hvis brevet skal nå at blive oversat til portugisisk, og det hele skal nå frem til Jul.

Man må jo kun sende hvad der kan være i en foret boblekuvert, så det har været lidt af en udfordring at finde så mange små gaver. Nu kunne jeg jo bare nøjes med at sende en gave til Joselene, jeg kunne også nøjes med kun at sende til de 3 børn, men jeg vil så gerne give alle i familien en lille ting.

Det er blevet til at Joselene's mor får en lille sypung med indhold, hendes far får et spil kort, storesøsteren får et sæt jeg fandt i Bilka til 10 kr. med nogen små stempler (jeg var lige ved at købe et sæt til mig selv, men i stedet for gav jeg det til Jannie, så hun kan sende det til "sin" pige i Togo) en notesbog og lidt stickers, lillebroderen får en lille billedbog uden tekst (han er kun 1 ½ år) og Joselene selv får en æske Fairytail Lego. Det er jo hende der er mit sponsorbarn, så hun får lidt mere end de andre.

Jeg ved faktisk ikke om - og eventuelt hvordan - de fejrer Jul, men en lille gave vækker vel altid glæde. Familien er katoliker, så Julen betyder jo nok meget for dem.

Jeg vil så gerne have fat i nogen børnebøger på portugisisk, men de er ikke til at opdrive her i Danmark, så hvis nogen af Jer der læse bloggen ved noget om, hvor jeg kan finde sådan nogen, hører jeg gerne fra Jer. Nå, det var lige et sidespring...:-) :-)

I morgen går jeg i 2 nattevagter, så der bliver der nok ikke det store overskud til at scrappe, men hvis vejret er til det, smider jeg et LO her på bloggen i morgen, det er fotograferet, men billederne duer ikke.

Tak fordi du kiggede forbi..... :-)

Kommentarer

Anne Bente sagde…
Hejsa Kirsten

Ja du kan tro vi fik set vild med dans, og her ude var vi ikke det mindste i tvivl om det var det rigtige par der vandt:)

hvor lyder det hyggeligt med de julegavekøb.

rigtig god vagt til dig.

ha det godt.

Populære opslag fra denne blog

Man kan blive nødt til at nøjes... ;-D

DT Layout - Sketches With A Twist

Jeg flytter desværre.......